Menu



"The Sun" zamieścił list w sprawie "polskich komór gazowych"

  • Napisane przez 

Bulwarowy dziennik "The Sun" zamieścił we wtorek list ambasador RP w Wielkiej Brytanii Barbary Tuge-Erecińskiej, w którym podkreśla ona, że użyte wcześniej przez gazetę wyrażenie "polskie komory gazowe" jest niestosowne i nieprawdziwe.

Gazeta użyła tego określenia w artykule z 16 czerwca, którego tematem byli hitlerowscy zbrodniarze nadal poszukiwani przez ośrodek Szymona Wiesenthala. Jeden z nich, mieszkający w USA John Demjaniuk, określony został w nim jako "strażnik znany jako Iwan Groźny, który kierował więźniów do polskich komór gazowych".

Ambasador RP zaznacza w liście, że obozy śmierci i komory gazowe zostały założone na polskim terytorium przez niemieckich okupantów i przez nich były obsługiwane. Ani polskie władze, ani miejscowa ludność nie były w żaden sposób zaangażowane w ich funkcjonowanie.

"Ani obozów koncentracyjnych, ani komór gazowych nie można zatem nazwać polskimi" - podkreśla Tuge-Erecińska.

PAP nie udało się dowiedzieć we wtorek w redakcji "The Sun", czy gazeta zamierza przeprosić za to, co napisała. Redaktor prowadzący był niedostępny.

der/PAP

Powrót na górę